Audyt SEO

Nie pozwól aby Twoja strona nie była widoczna w wynikach wyszukiwania.

Czy możesz sobie pozwolić na to, by witryna www nie była widoczna w wynikach wyszukiwania?

Czy możesz sobie pozwolić na to, by błędy na stronie okazały się skuteczną barierą utrudniającą pozycjonowanie?

Jeżeli nie, musisz sprawić, aby witryna była przyjazna zarówno użytkownikom, jak wyszukiwarce. Pamiętaj, że tylko odpowiednio zoptymalizowana strona może stać się widoczna w wynikach wyszukiwania, osiągając najwyższe pozycje. Postaw więc na profesjonalny audyt SEO, dzięki któremu dowiesz się, jakie błędy popełniasz na stronie oraz jak poprawić wydajność i funkcjonalność witryny.

Audyt SEO to szczegółowy raport, który wskazuje na słabe strony witryny. Przedstawia dokładne informacje o występujących błędach mogących osłabiać pozycję serwisu. Profesjonalny audyt SEO skoncentrowany jest na analizowaniu czynników zewnętrznych i wewnętrznych decydujących o widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Powinien uwzględniać każdy, nawet najmniejszy element, ponieważ bardzo często problem tkwi w szczegółach.

Audyt SEO warto przeprowadzić, by:

Profesjonalny audyt SEO nie tylko pomoże stać się witrynie widoczną dla wszystkich użytkowników, ale pozwoli zyskać przewagę nad konkurencją oraz zwiększyć liczbę klientów.

Czynniki uwzględniane podczas audytu SEO:

Dostępność

Sprawdzając dostępność strony www, bazujemy na weryfikacji danych zawartych w panelu Narzędzi dla Webmasterów (Google Web Master Tool).
Podczas audytu SEO zwracamy uwagę także na poszczególne elementy strony oraz ich poprawność:

  • plik dyrektyw dla robotów robots.txt – sprawdzamy plik tekstowy używany do sterowania zachowaniem robotów indeksujących cały serwis,
  • meta dane dla robotów – bierzemy pod uwagę elementy pozwalające na sterowanie indeksacją poszczególnych podstron witryny.

Błędy strony (404, 500) – sprawdzamy istnienie stron z takimi błędami oraz weryfikujemy ich genezę, a następnie poprawiamy zachowanie serwisu dla tych błędów

  • plik XML Sitemap – sprawdzamy plik XML strony, dzięki któremu możliwa jest łatwiejsza indeksacja strony www przez robota Google; plik ten zawiera adresy URL podstron serwisy oraz informacje o dacie ostatnio przeprowadzanej modyfikacji – dzięki temu roboty szybciej odnajdują nowe podstrony i przeprowadzają ich indeksację,
  • architekturę serwisu – korzystając z narzędzi udostępnianych przez Google, weryfikujemy wpływ architekturyna prędkość indeksacji serwisu,
  • wydajność strony – sprawdzamy wydajność oraz prędkość ładowania się witryny,
  • obecność elementów Flash i Javascript – sprawdzamy, jak wiele takich elementów jest na stronie i badamy ich wpływ na widoczność w wyszukiwarce.

Wszystkie wyżej wymienione elementy mają wpływ na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania.

Indeksacja strony

Badając indeksację strony www, także wykorzystujemy dane dostępne w panelu Narzędzi dla Webmasterów. Ponadto wykorzystujemy serwisu zewnętrze, które pomagają w sprawdzeniu stanu indeksacji witryny internetowej.

Podczas realizowania audytu SEO, sprawdzamy ilość i rodzaj zaindeksowanych w Google stron serwisu.

Czynniki na stronie

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że sama budowa serwisu www wpływa na jej postrzeganie przez Google. Dlatego przeprowadzając audyt SEO, uwzględniamy wszystkie elementy w obrębie witryny:

  • przyjazność adresów URL – sprawdzamy, czy są wystarczająco długie, czy posiadają odpowiednią strukturę, czy zawierają istotne dla pozycjonowania słowa kluczowe,
  • zawartość serwisu – przyglądamy się treści, uwzględniając długość tekstu oraz obecność istotnych słów kluczowych mających znaczenie dla pozycjonowania,
  • nagłówki meta (title, descriptions, keywords) – sprawdzamy, czy wszystkie elementy posiadają poprawną konstrukcję,
  • opisy fotografii – sprawdzamy, czy zdjęcia zamieszczane w serwisie posiadają uzupełnione pole ALT (odpowiedzialne za opis),
  • odnośniki do serwisów zewnętrznych – sprawdzamy, gdzie są umieszczone, do jakich stron prowadzą, jaka jest ich liczba.

Ponadto bierzemy pod uwagę wszystkie czynniki usprawniające widoczność strony www w wyszukiwarce, np. formatowanie tekstu, wytłuszczenia, sposób użycia tagów. Sprawdzamy również, czy serwis nie jest przeładowany reklamami, a w treściach słowa kluczowe nie są upychane nienaturalnie (tzw. keyword stuffing).

Szczegółowy audyt SEO to pierwszy i najważniejszy krok w stronę skutecznego pozycjonowania. Już teraz przekonaj się, co możemy dla Ciebie zrobić.