Pipedrive – idealny CRM do sprzedaży?

SEOWAY

CRM_do_sprzedaży_pipedrive

Godziny modyfikowania dokumentów, ofert, setki wysłanych e-maili i wykonanych rozmów telefonicznych. To rzeczywistość współczesnego Account managera. Jeden cel – sprzedaż. Jednak jak wszyscy wiemy nie jest to zadanie proste. Dzieje się tak tym bardziej, gdy do kontaktów z klientem dochodzi nie twarzą w twarz, a za pomocą nowoczesnych kanałów komunikacji. Do takich misji specjalnych nie wystarcza już zwykły notes.

Na szczęście w ostatnich latach powstaje coraz więcej dopracowanych narzędzi, które wspomagają pracę sprzedawców i rozwiązują ich bolączki. Jednym z najciekawszych rozwiązań jest…

Pipedrive – CRM do sprzedaży

To bardzo skuteczny sposób na zarządzanie relacjami ze swoimi klientami. Pipedrive wspiera pracę sprzedawcy niemal na każdym etapie, a jego najlepszą cechą jest integracja z pocztą e-mail. Choć jest to narzędzie płatne, jego cena jest tak niska, że nie warto zastanawiać się nad sensem tej inwestycji (to tylko 9$ miesięcznie).

Co więcej Pipedrive jest narzędziem niezwykle łatwym w obsłudze. Dzięki intuicyjnemu panelowi użytkownik dostaje szybki dostęp do wszystkich najważniejszych zadań i kontaktów, które nie wymagają od niego żadnych skomplikowanych działań. Wszystko odbywa się jak na domowych komputerach. Chcesz przenieść kontakt do innej kategorii? Nie musisz go modyfikować. Wystarczy „przeciągnąć i upuścić” interesujące Cię dane w odpowiednim miejscu.

Co zatem musisz wiedzieć przed rozpoczęciem pracy?

Obsługa Pipedrive – ustawienie zapisywania e-maili w chmurze

To tak naprawdę pierwsza rzecz, którą warto zrobić po instalacji aplikacji. Dzięki niej każda wiadomość, którą wyślesz do klienta zapisze się na wewnętrznym dysku Pipedrive. Jak to zrobić?

  1. Wejdź w ustawienia programu. W tym celu kliknij „Settings” w menu w prawym górnym rogu.
  1. Wybierz zakładkę „Email integration” i dodaj firmowy e-mail.

pipedrive _ email_integration_1

Następnie w zakładce „Deals” (1) i okienku „Deal specific address” powinien wyświetlić się adres mailowy Twojego dysku (2).

pipedrive_deal_addres_22

Na koniec pamiętaj, by wysyłając e-maile do klientów dodawać w ukrytej kopii adres mailowy Twojego dysku . W przeciwnym razie wiadomości nie zostaną zarchiwizowane.

udw_settings

Systemy CRM – Jak odnotowywać kontakt z klientem?

  1. To nic trudnego. Przygotowując ofertę potencjalnemu klientowi wystarczy, że każdy pierwszy kontakt oznaczysz w Pipedrive poprzez dodanie nowego leada.
  2. Zrobisz to klikając w zieloną ikonę „add deal” zaraz pod wewnętrzną wyszukiwarką programu. Następnie wpisz dane klienta i kliknij „save”.

add_deal

  1. Po każdej rozmowie ze swoim klientem warto ją odnotować. W tym celu zwróć szczególną uwagę na zakładkę „Activities”.

Po otworzeniu się nowego okna wybierz w jaki sposób nawiązany został kontakt, dodaj godzinę i datę, a także krótką notatkę odnośnie treści rozmowy. Po wypełnieniu wszystkich elementów kliknij „save”.

  1. Po pierwszej rozmowie należy ustalić termin następnego kontaktu. W tym celu wpisz temat i wyznacz datę. Najlepiej jeśli umówisz się z klientem na koniec Waszej rozmowy i od razu wpiszesz to w leada.

W Przypadku ofertowania klienta zaznacz jego e-mail i dodaj notkę odnośnie przygotowywanej oferty.

Dzięki temu przy kolejnym kontakcie zawsze będzie wiadomo, czego ma dotyczyć rozmowa.

kontakt

  1. Jeśli prawidłowo uzupełnisz swojego Pipedriva codziennie rano możesz sprawdzić z kim należy się dziś skontaktować (zobaczysz zarazem jak przebiegały poprzednie rozmowy).
  1. Zakończenie leada może nastąpić na dwa sposoby:
  •  Jeśli klient dostarczył do Ciebie podpisaną umowę (wówczas wpisz w notatce, co kupił) kliknij w „WON” i tym samym zakończ leada.
  • Jeśli klient zrezygnował z zakupu kliknij w „LOST”, a  w notatce wpisz uzasadnienie jego decyzji.

pipedrive_sales_lead_5

Pamiętaj!

W przypadku wysłania oferty skontaktuj się z klientem maksymalnie trzy dni od tego czasu. Zapytaj wówczas o jego odczucia odnośnie Twojej propozycji i zachęć do zadawania pytań.

Często będzie zdarzać się, że klient nie zapoznał sie jeszcze z ofertą. Wówczas umów się na kolejny kontakt.

Jeśli masz w sobie na tyle cierpliwości i samodyscypliny, by po każdym kontakcie z klientem uzupełniać dane Pipedrive będzie dla Ciebie idealnym narzędziem wspomagającym sprzedaż.

Oczywiście nie spowoduje on gwałtownego skoku zainteresowania Twoimi usługami, jednak powinien Ci pozwolić rozwiązać największe problemy i uporządkować wszystkie bieżące i zaplanowane sprawy raz na zawsze.

2 Comments. Leave new

Redskip.pl
12/02/2015 19:50

Z naszych rodzimych rozwiązań mogę polecić Funnele…. prawdopodobnie najlepszy z małych i w miarę tanich crm’ów. Również można zintegrować z mailem.

Odpowiedz
Adam Trześniowski
14/02/2015 13:13

Dzięki za komentarz Krzysiek. Każdy powinien sam sobie przetestować, co mu najbardziej pasuje. Ja jednak jestem przy Pipedrive, przynajmniej póki co…

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *