Link building – 27 porad na dobre linki i większy ruch na stronie

SEOWAY

seo2

Wysoka pozycja witryny w wynikach wyszukiwania to cel, każdego właściciela strony. Ale jak ją osiągnąć, nie będąc specjalistą od SEO? Jedną z najlepszych odpowiedzi jest link building.

Poniżej przedstawiamy 27 porad i praktyk dotyczących budowania linków, dzięki którym dowiesz się jak przeprowadzić ten proces sprawnie i uzyskać najlepsze efekty.

1. Content marketing – zainteresuj treścią swojej strony

Jeśli użytkownicy mają linkować i komentować twój materiał, to musi on być naprawdę dobry. Nie ma na to jednej recepty, bo każdy temat jest inny. Staraj się, aby content odznaczał się jakością, a nie ilością. Nie publikuj rzeczy byle jakich i nie sprawdzonych. Bardzo ważna jest też forma – ubierz treść w chwytliwy tytuł i ciekawy wstęp.

Pamiętaj, że jeśli piszesz dla ludzi to pisz jak człowiek – nie nadmuchuj formy przekazu do postaci przewodu doktorskiego.

2. Linkuj do poważnych stron i blogów w swojej tematyce

    • Po pierwsze możesz zwrotnie uzyskać podlinkowanie z popularnej strony.
    • Po drugie wchodzisz w sferę ich zainteresowań, dzięki czemu mogą linkować lub udostępniać Twoją treść.
    • Po trzecie wskazujesz swoim czytelnikom, gdzie mogą znaleźć więcej informacji lub inny punkt widzenia z twojej działki.
    • I generalna zasada – za pomocą mediów społecznościowych informuj ludzi o tym, że mają u Ciebie linki. 

3. Dla poparcia swoich tez podawaj źródła i cytuj fachowców

Daj im znać, że to zrobiłeś via Twitter (na Facebooku Twoja wiadomość może wylądować w zakładce „inne”), a udostępnią twój content. Któż nie lubi być nazywany fachowcem.

4. Linkowanie przez udostępnianie – spraw, by Twoim tekstem łatwo było się dzielić

Umieść opcje umożliwiające udostępniania nie tylko na końcu postu, ale i w jego treści (nie każdy doczyta nawet bardzo ciekawy temat do końca). Ponadto używaj wtyczek umożliwiających łatwiejsze udostępnianie treści.

Ciekawą opcją jest uzależnienie dostępu do części wpisu od jego udostępnienia w social media (np. wtyczka Social Locker for WordPress).

Możesz też dawać użytkownikom bonusy w postaci darmowego downloadu,
e-booków, dodatkowej treści za udostępnienie Twoich wpisów.

5. Mailing, newsletter, czyli informuj o nowych wpisach

Przesyłaj newsletter do odbiorców ze swojej listy mailingowej. Jeśli jeszcze jej nie masz, stwórz ją jak najszybciej – jest to jeden z efektywniejszych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie.

6. Udostępniaj swoje treści na popularnych portalach społecznościowych

Publikuj informację o swoich nowych wpisach na portalach społecznościowych. Użyj wtyczek, które ułatwią, przyśpieszą oraz zautomatyzują ten proces( np. plugin SNAP).

7. Używaj social hubów dla łatwiejszego udostępniania treści

Dodawaj ciekawe treści ze swojej branży, aby zdobyć grupę obserwujących. Między nie wplataj swój content generując ruch na swojej stronie.

8.Przechwytywanie ruchu z innych stron

Postaraj się zaistnieć z tekstem, linkiem do treści itp. na stronach innych użytkowników. Zaciekaw na tyle, aby wygenerować stały ruch na swojej stronie. Nie jest to łatwe – niewielu jest chętnych do wpuszczenia takiego konia trojańskiego, ale warto próbować.

9.Zdobądź traffic przez Facebook

Pisz na stronach i grupach Facebooka cieszących się dużą liczbą fanów. Wyszukaj te które Cię interesują używając słów kluczowych. Odfiltruj te mniej liczne (poniżej 1000 followersów).

Część z grup umożliwia swoim użytkownikom bezproblemowe udostępnianie contentu (niestety tylko część…).

Social_media_facebook10. Poszukaj swojej niszy na Linkedin

Poprzez ten serwis możesz trafić do grupy ludzi, którzy w inny sposób nigdy nie znaleźliby Twojej strony. Wyszukaj interesującą grupę, poznaj zasady jej funkcjonowania i przedstaw jej członkom siebie i swoje treści.

11. Wykorzystaj siłę obrazu w Pinterest

Jako że obrazy, filmy i grafiki „rozchodzą się” po Internecie o wiele szybciej niż tekst, udostępniaj swoje multimedia na Pinterest (wtedy, ktoś wykorzysta je na swoim blogu i zalinkuje do Twojego profilu jak my do Eyeball Digital 😉 ).

pinterest_link12. Google+, czyli pozostań w odpowiednich kręgach

Używaj Google + i dołącz do kręgów w wybranej niszy, by promować wpisy na swojej stronie. Dyskutuj, promuj swoje treści, zyskuj nowych czytelników i generuj ruch na stronie.

Choć social od Google przez wielu traktowany jest po macoszemu warto go mieć. Nawet jeśli nie dotrzesz dokładnie do tej grupy na jakiej Ci zależy, samo istnienie konta będzie bardzo dobrze wyglądać z punktu widzenia najpopularniejszej z wyszukiwarek.

13. Wykorzystaj 90 milionów użytkowników Tumblr.com

Stwórz swoje konto (skorzystaj z ułatwiających to wtyczek), udostępniaj multimedia, proponuj je innym – jeśli im się spodobają przekażą je swoim obserwującym, przekierowując ich jednocześnie do twojego postu.

Tumblr ma ogromny potencjał (coraz większy w Polsce) i gwarantuje bardzo szybki przepływ informacji.

14. Stań się aktywnym i uznanym użytkownikiem na forach niszowych

Wyszukaj fora zrzeszające ludzi zainteresowanych Twoją branżą. Delikatnie promuj swój content, np. poprzez umieszczenie informacji o swoim ostatnim wpisie w stopce. Bierz udział w dyskusjach, rozwiązuj problemy, pomagaj. Dzięki temu inni członkowie forum zainteresują się Twoją witryną.

15. Szukaj sprawdzonych źródeł udostępniania

Wyszukaj osoby, które udostępniały i linkowały już treści z Twojej tematyki. Pokaż im co masz – być może będą tym zainteresowane.

16. Promuj swój content w postaci plików PDF

Wygeneruj pliki PDF zawierające twoje wpisy, czy e-book. Udostępniaj je na stronach pozwalających na promocję poprzez pliki i dokumenty.

Potrzebujesz przykładu i chcesz wiedzieć jak budować zaplecze SEO?

Pobierz nasz obszerny e-book 

17. Stwórz infografiki

Wykorzystaj swoje wpisy do utworzenia infografiki. Zaproponuj jej wykorzystanie przez innych blogerów i użytkowników piszących w Twojej tematyce. Zadbaj o umieszczenie na grafice informacji o Twojej stronie – wykieruje to świeży ruch sieciowy.

18. Zaintryguj tematem tworząc plik video

Nagraj lub zleć nagranie kilkudziesięciosekundowego filmiku, którym zachęcisz do odwiedzenia bloga. Zaintryguj, oferuj rozwiązania problemów, tutoriale.

Kanałów udostępniania takich filmów jest dużo, wspomnijmy chociażby o YouTube czy DailyMotion.

19. Zapewnij wygodę użytkownikom – promuj się poprzez prezentacje

Stwórz ze swoich wpisów prosty i wygodny slideshow i udostępnij go użytkownikom.

20. Budowanie linków przez współrpacę z asami ze swojej branży

Wyszukaj ludzi, którzy coś znaczą w Twojej dziedzinie (fachowcy, blogerzy, ikony mediów społecznościowych-influencerzy). Udostępniaj ich treści, linkuj do ich postów i nie żądaj niczego w zamian.

Jest szansa, że z czasem (o ile tworzysz content wart uwagi) odwdzięczą się, promując Twoją stronę.

21. Linkbuilding przez tweetowanie do najlepszych

Jeśli stworzyłeś treść, która może zainteresować ważną i wpływową osobę z Twojej branży, daj jej znać na Twitterze. Jest duża szansa, że poda ją dalej, przekazując tym samym informację ogromnej liczbie swoich obserwujących.

W ten sposób rozpocznie się łańcuszek, który może wygenerować potężny napływ ruchu do Twojej strony.

photo_matt_twitter

22. Pisz do osób, o których wspominasz w mediach społecznościowych.

Aby mieć pewność ,że nie przegapią Twojego postu lub tweeta napisz do nich email informujący, że o nich pisałeś. Zyskasz większą szansę na to, że udostępnią Twoją treść.

Dodatkowo nawiązujesz z nimi kontakt, co może w przyszłości zaowocować współpracą lub wzajemną promocją swoich produktów i usług.

23. RSS – wykorzystaj go do komentarzy i linków

Bądź aktywnym uczestnikiem, staraj się komentować wpisy innych szybko (wykorzystaj RSS) i bądź na bieżąco z toczącą się dyskusją.

Po zamieszczeniu  wartościowej odpowiedzi zasugeruj związany z tematem post na swojej stronie i zalinkuj do niego.

rss_button

Wstaw na swojej stronie button RSS i ułatw użytkownikom śledzenie wpisów.

24. Stosuj monitoring słów kluczowych

Używaj Google Alerts, by na podstawie wybranych słów kluczowych być na bieżąco z nowo publikowaną treścią. Zyskaj dzięki temu dostęp do nowych kontaktów, linków i udostępnień.

To samo zrobi dla Ciebie polski Brand 24 (pierwsze 14 dni za darmo) i kilka innych.

Przydatne linki nie tylko do monitoringu, ale i całej promocji strony/ bloga znajdziesz tutaj.

25. Wykorzystaj zadowolonych klientów

Poproś klientów dla których zrealizowano już usługi o zamieszczenie na swojej stronie Twojego linka wraz z rekomendacją lub poleceniem.

26. Dbaj o jakość

Aby mieć pewność, że ludzie otrzymają od Ciebie coś, co naprawdę warto będzie przeczytać i podlinkować, znajdź najlepsze źródła, autorytety w swoje branży i wzoruj się na nich. Staraj się nieustannie poprawiać swój warsztat i nigdy nie osiadaj na laurach.

27. Nie spamuj bezmyślnie

Nie ma niczego za darmo. Jeśli nie będziesz podpierać swoich linków i udostępnień wartościową treścią, zostaniesz w najlepszym przypadku zignorowany.


Przedstawione powyżej rozwiązania pozwolą na znaczne zwiększenie ruchu na Twojej stronie. Zastosowanie niektórych z nich przyniesie efekty natychmiastowe. Pozostałe natomiast wymagają cierpliwości, ale ich efekt zadziała długofalowo i zapewni stopniowy i trwały wzrost liczby odwiedzających. Jedno jest pewne – pozyskiwanie wartościowych linków decyduje o popularności witryny.

Linki zdobywa się przez ciężką pracę, która w dużej mierze oparta jest na promocji tego, co robisz. Jeśli chcesz zobaczyć jak uczynić ją efektywniejszą >> czytaj dalej…

Pamiętaj! Na zwiększenie trafficu trzeba sobie zasłużyć!

1 Comment. Leave new

bardzo dobry art dziekuje i polecam go innym

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *