Jak założyć bloga? Cz.3: Promocja.

SEOWAY

blog_cz._3

Jest kilka sprawdzonych sposobów na przyciąganie nowych czytelników i budowanie świadomości marki Twojego bloga. Część z nich na pewno już znasz, jednak dopiero połączenie wszystkich technik przynosi najlepsze efekty.

Zatem co należy robić, aby właśnie Twój blog był lepszy od konkurencyjnych?

1. Załóż konta bloga w social media

Stwórz konta we wszelkich możliwych miejscach, w których znaleźć można członków Twojej grupy docelowej. Nie musisz publikować wszystkiego “ręcznie”- w większości przypadków z pomocą przyjdą Ci wtyczki jak Wordbooker dla Facebooka.

Co jeszcze warto zrobić?

  • umieść buttony socialowe na stronie głównej i przy każdym wpisie,
  • poproś znajomych i rodzinę o polubienie i obserwację Twoich kont,
  • hootsuite.com – w wielu przypadkach może zastąpić wtyczki do automatycznego publikowania postów,
  • publikuj w najlepszych godzinach. W sieci można znaleźć masę analiz mówiących o tym, które godziny są najlepsze do publikacji w odpowiedniej branży.

Pamiętaj!
Sociale to nie tylko Facebook i Twitter. Masz setki innych możliwości (Nie wiesz jakie? Wpisz social media w Google Grafika).

Koniecznie dbaj o polskie, niszowe serwisy społecznościowe jak Pinger, czy stylowi.pl.

2. Znajdź blogi podobne tematycznie i komentuj wpisy

Wszystko, co robisz  w sieci łącz ze swoim blogiem i komentuj pod jego nazwą. Ta sama zasada tyczy się komentarzy pod wpisami na Facebooku, Twitterze, Google+ i YT – pod każdym postem wypowiadaj się swoim Fanpagem.

Poza tym, czytanie blogów tematycznych może stanowić dla Ciebie świetną inspirację.

3. Buduj relacje z innymi blogerami

Pomogą Ci w tym różnego rodzaju platformy, o których więcej znajdziesz w naszym poprzednim wpisie. Wymienisz się poglądami z kolegami po fachu i dasz się poznać potencjalnym reklamodawcom.

4. Angażuj się w kontakt z użytkownikami

W ten sposób nawiążesz długotrwałą relację z czytelnikami. Będziesz też mieć szansę na zdobycie najlepszych pomysłów na wpisy. Co możesz zrobić?

Stwórz ankietę i zapytaj ich o czym chcieliby przeczytać, lub poproś o opinię o Twoim blogu.

5. Dbaj o pozycję w indeksie

Wielu ekspertów uważa, że pozycjonowanie bloga jest niepotrzebne – coś w tym jest. Jednak warto, zatroszczyć się o pozyskanie kilku wartościowych linków np. przez publikację wpisów gościnnych.

Jeśli będziesz pisać ciekawe teksty, prędzej czy później użytkownicy sami zaczną linkować bloga niejako w Twoim imieniu.

Uważaj, bo pozycjonowanie bloga na siłę i zdobywanie linków wszędzie, gdzie popadnie zdecydowanie więcej zaszkodzi niż pomoże.

Jeśli nie jesteś w stanie odpuścić i koniecznie zależy Ci na kilku linkach więcej, możesz umieścić stronę w katalogu (np. spis blogów).

Pamiętaj!
Nie zamieszczaj linków w formie anchorów i dodaj swojego bloga do góra 30 katalogów.

6. Bądź na bieżąco z Google Trends

W ten sposób dowiesz się czego szukają użytkownicy i zobaczysz różnice między zainteresowaniem danymi słowami kluczowymi. Od teraz Google Trends zacznie wyznaczać dla Ciebie kierunek w jakim zmierzać będzie promocja Twojego bloga.

Google Trends pozwala porównywać hasła między sobą.
Tworząc blog modowy często używanymi hasłami są np. koszulka, t-shirt i t shirt. Choć bywają używane jako synonimy, jak widać poniżej budzą zupełnie odmienne zainteresowanie w różnych okresach roku. Ponadto koszulka jest zdecydowanie skuteczniejszym słowem kluczowym niż t-shirt.

google_trends_polska_blog_modowy

Zależne jest to też od miejsca badania trendu. Jeśli badamy cały świat, różnica między polskim hasłem a angielskim staje się wręcz kolosalna.

Na screenie poniżej można zauważyć też ciekawą tendencję w formie wpisywania teoretycznie tego samego hasła: od 2004 słowo t-shirt (oddzielone myślnikiem) notuje regularny spadek wyszukiwania na rzecz t shirt.

Wniosek? Użytkownicy preferują proste rozwiązania.

google_trends_swiat_blog_modowy

Dlaczego jeszcze warto korzystać z Google Trends? Jeśli tworzysz blogi sprzedażowe z usługami oferowanymi w konkretnej okolicy możesz porównać regionalne zainteresowanie interesującymi Cie hasłami. Narzędzie daje też możliwość zobaczenia prognoz zainteresowania na przyszłość. Prognozy te oparte są na przeanalizowanych wcześniej statystykach.

7. Współpraca z influencerem

Nawiązanie kontaktów z osobami posiadające duże wpływy i oddanych czytelników w sieci może przynieść Ci masę korzyści marketingowych. Współpracując z influencerem zaprezentujesz na swoim blogu świeże treści, których publikacja przyciągnie nowych użytkowników.

W jaki sposób to zrobić? Choćby przeprowadzając wywiad.

Możesz to zrobić nawet mailowo. Wysłanie kilku pytań do ciekawej osoby, jest znacznie prostsze niż pisanie całego posta. W ten sposób pojawia się duża szansa, że Twój tekst udostępniony zostanie na profilu influencera w social media.

8. Monitoruj sieć

Sprawdzaj, co się o Tobie mówi w sieci i monitoruj swoją stronę na wybrane słowa kluczowe.

W ten sposób niemal natychmiastowo odpowiesz wszystkim, którzy wspominają Twojego bloga w swoich wpisach i zaangażujesz się w dyskusje wzmacniające Twój internetowy wizerunek. Bycie na bieżąco to czynnik wpływający na sukces lub jego brak.

9. Pisz to, co chce się czytać

Dotykaj trudnych, często “śliskich” tematów. Wstawiaj kontrowersyjne zdjęcia i teksty. Wszystkie nieoczywiste wpisy, będą roznosić się w wirusowym tępię i przyniosą na blogi dodatkowy ruch.

Promując bloga musisz uzbroić się w cierpliwość. Nigdy nie zapominaj o tym, co pisaliśmy w naszym pierwszym tekście z cyklu Jak założyć bloga?największy błąd początkującego blogera to niedocenienie przyszłego potencjału bloga.

10. Sprawdzaj efekty swoich działań i rynek

Usługi i rozwiązania Newspoint pomogą Ci w public relations i marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, badań a także rozwoju oraz zasobów ludzkich, począwszy od firm jednoosobowych do korporacji, skończywszy na blogerach którzy piszą dla przyjemności.

Pomogą Ci mierzyć i oceniać efekty działań komunikacyjnych, monitorować rynek i konkurencję, szybko reagować na sytuacje kryzysowe, oceniać jakość obsługi klienta, produktu czy też wizerunek firmy jako pracodawcy albo Twój własny nad którym pracujesz.


Pamietaj!
Pisz z myślą, że kiedyś Twoja strona dotrze w najdalsze zakamarki Internetu.

Teksty publikuj systematycznie (nawet jeśli odbije się to na ich mniejszej ilości) w odpowiednich porach dnia. I na koniec najważniejsze – zawsze pracuj wedle wcześniej ułożonej małej strategii, w  której uwzględnisz wszystkie wspomniane w powyższym tekście sposoby promocji Twojego bloga.

Jeśli chcesz poznać więcej wskazówek w pracy z blogiem na WordPressie przeczytaj poprzednie części naszego cyklu.

4 Comments. Leave new

Beerenfrau
31/01/2015 14:33

Swietny artykul, bardzo mi pomogl! 🙂

Odpowiedz
Julia Cieślak
02/02/2015 09:52

Bardzo nas to cieszy! Zachęcam do częstszych odwiedzin bloga, często publikujemy ciekawe wskazówki.

Odpowiedz
Adam Trześniowski
02/02/2015 17:40

Bardzo fajnie to słyszeć 🙂 w tym tygodniu publikujemy kolejny wpis z praktycznymi wskazówkami dla blogerów, mam nadzieję, że będzie dla Ciebie równie pomocny

Odpowiedz
Blog firmowy- dlaczego warto go prowadzić?
11/02/2015 10:17

[…] Więcej porad odnośnie inspiracji do tekstów i doboru tematyki znajdziesz tutaj. […]

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *