Content Marketing i WPSEO – to działa! Case Study

SEOWAY

wpseo-content-marketing

Start usługi

Na początku kwietnia zaczęliśmy obsługiwać klienta z branży ubezpieczeniowej (z oczywistych względów nie możemy podać więcej informacji), który chciał uzyskać od nas kompleksową obsługę SEO. Głównym oczekiwaniem klienta był oczywiście wyraźny wzrost ruchu pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania.

Przygotowanie do działań

W pierwszej kolejności przygotowaliśmy stronę do pozycjonowania, wykonując podstawową optymalizację. Na stronie klienta była już sekcja poradnikowa z dużą ilością artykułów, zaplanowaliśmy dalszy rozwój treści opisujących konkretne problemy wyszukiwane przez Internautów.

W swojej strategii wspólnie z klientem zaplanowaliśmy:

Wykres-Zaplecze-Content-Marketing

Budowa zaplecza

Pierwszym krokiem po wykonaniu optymalizacji witryny klienta było rozpoczęcie budowy zaplecza.  Zaplecze zostało wykonane za pomocą jednego z naszych produtków – WPSEO.  Nasze narzędzie, działające w modelu SaaS, idealnie nadaje się do szybkiego postawienia zaplecza, ponieważ umożliwia:

Po więcej informacji na temat tworzenia zaplecza zapraszamy do naszego e-booka – Jak stworzyć zaplecze SEO?

Zaplecze dla tego klienta liczyło 46 domen.

Jak wyglądało całe zaplecze?

  • wszystkie domeny miały unikalne motywy premium
  • teksty wykonane były w stylu poradnikowym (artykuły odpowiadające na konkretne pytania w danej tematyce)
  • teksty zostały urozmaicone o multimedia (grafiki, filmy, prezentacje)

Całe zaplecze zostało “postawione” i zaindeksowane w 30 dni

wykres-zaindeksowania-domeny-1

Postęp indeksacji przykładowej 1 strony zapleczowej

Postęp indeksacji strony zapleczowej 2

Postęp indeksacji  przykładowej 2 strony zapleczowej

Do indeksacji 46 stron zapleczowych wykorzystaliśmy linki rotacyjne.

Po zaindeksowaniu wszystkich domen zapleczowych zaczęliśmy linkowanie zaplecza. Przykładowe miejsca, z których były linkowane strony zapleczowe to:

  • zagraniczne profile web 2.0
  • polskie profile web 2.0
  • platformy blogowe

Linkując zaplecze staraliśmy się używać “bezpiecznych” anchorów:

  • brandowych (nazwa domeny)
  • w postaci tytułu linkowanego artykułu
  • tzw. anchorów nawigacyjnych (“tu”, “tutaj”, “kliknij” itp.)

Poniżej efekty linkowania 2 przykładowych stron zapleczowych:

Przyrost-linkow-ahrefs

Przyrost linków domena 1

Przyrost-linkow-domena-2

Przyrost linków – domena 2

Dopiero po odpowiednim podlinkowaniu domen zapleczowych postanowiliśmy dodać linki do strony docelowej. Na każdej z domen zapleczowych tylko jeden z artykułów posiadał linka kierującego do podstrony klienta (odpowiednio zoptymalizowanej pod daną frazę).

Link-building dla strony docelowej

Zaplecze to oczywiście nie jedyne działania link-buildingowe, które były prowadzone dla wzmocnienia strony klienta.

Zdobywając linki do stron docelowej klient postawił przede wszystkim na:

  • content marketing – publikacje wartościowych treści oraz infografik w innych serwisach powiązanych tematycznie, głównie w formie artykułów eksperckich, publikacje np. na portalach tematycznych http://inwestycje.pl czy http://sferafinansow.pl
  • marketing szeptany – na stronie klienta znajduje się wiele wartościowych treści, rozwiązujących problemy użytkowników, kampania polegała głównie na podsyłaniu gotowych rozwiązań problemów użytkownikom forów internetowych

Linki z obu tych działań zostały również dodatkowo podlinkowane ze stron zapleczowych.

Efekty w postaci przyrostu nowych odnośników:

ahrefs-domena-glowna

Przyrost linków przychodzących do strony głównej

O dobrej jakości linków świadczy m.in wysoka wartość wskaźników CitationFlow i TrustFlow w MajesticSEO

6

Parametry jakościowe pozyskiwanych linków

Efekty po 3 miesiącach

Na efekty tak przeprowadzonych działań nie trzeba było długo czekać. Już po 3 miesiącach od daty rozpoczęcia działań można zaobserowować naprawdę dobre efekty w postaci wzrostu ruchu z wyników wyszukiwania.

Wzrost SEO Visibility:

Badany okres:

06.04.2014: 48

W porównaniu do:

13.07.2014: 283

Wzrost o 490%

Searchmetrics

 

Wzrost liczby wejść z wyników organicznych

17.04-17.05: 4197

15.06-15.07: 12479

Wzrost o 198%

8

Wzrost liczby wejść z wyników wyszukiwania – Google Webmaster Tools

Analytics-screen

Wzrost liczby wejść w z wyników organicznych w Goolge Analytics

Pozycje

Wzrosty mogliśmy zaobserwować na prawie wszystkie słowa kluczowe (pierwsza fraza to zapytanie brandowe)

10

stat4seo-screen1

Zmiany pozycji na jedną z fraz – Stat4Seo

12

Zmiany pozycji na jedną z fraz – Stat4Seo

Podsumowanie:

  • 46 domen zapleczowych
  • 100tys pkt eweblinka w celu indeksacji domen przez 7 dni
  • ok 200 linków na każdą domenę zapleczową z lepszych miejsc (profile web 2.0, blogi web 2.0)
  • po 4 teksty w miesiącu na każdej zapleczówce – co dało w sumie ok 600 tekstów
  • ok 50 linków miesięcznie z Content Marketingu
  • ok 50 linków miesięcznie z Marketingu Szeptanego
  • tylko 1 link do strony klienta reszta linków do działań z content marketingu i szeptanki
  • Wzrost seo visibility o prawie 500%
  • Wzrost ruchu z SEO o prawie 200%, który z dnia na dzień rośnie

Plany na kolejne miesiące:

  • Analiza i dobór nowych słów kluczowych
  • Cykliczne dodawanie zoptymalizowanych treści pod wybrane słowa kluczowe do sekcji poradnikowej
  • Cykliczne dodawanie tekstów na zaplecza
  • Pozycjonowanie wpisów z działań Content Marketingu oraz samych zaplecz tworząc tzw. “SEO PR
  • Pozycjonowanie serwisu klienta na wybrane słowa kluczowe
  • Rozbudowanie zaplecza do 100 domen

Chcesz pozyskać wartościowy ruch z SEO? Wypełnij formularz – skontaktujemy się z Tobą!

Nazwa (wymagane)

Adres email (wymagane)

URL Twojej strony

7 Comments. Leave new

Fajnie, że dzielicie się takim kejsem. Interesuje mnie jednak sposób w jaki linkowaliście stronę klienta z zaplecz?

Odpowiedz

Strona klienta dostała po 1 linku z 1 domeny zaplecza i to tylko na URL. Jakoś kilkanaście dni po publikacji tych linków frazy weszły w top 10 – fajnie to widać na powyższych statystykach

Odpowiedz
Lukas Kazmierczak
07/08/2014 13:07

A szeptanka też poszła po czystych urlach?

Odpowiedz
Krzych Kowalski
08/08/2014 00:53

Czy stawiając zaplecze bierzecie pod uwagę, że wskazówką dla google może być ta sama data zarejestrowania domen (bo z opisu wynika, że zaplecze powstało szybko) oraz np. ten sam rejestrator?

Odpowiedz

oczywiście te i inny formy „ukrywania zaplecz” opisaliśmy w naszym ebooku: http://ebook.seoway.pl/

Odpowiedz
Tomasz Wolik
19/11/2014 10:01

A jaki był budżet?

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *