Optymalizacja kampanii AdWords

Home » Case studies – Katalog » Optymalizacja kampanii AdWords

Case Study – Optymalizacja Kampanii Google AdWords

Case Study - Adwords

1. Profil działalności firmy

Firma deweloperska specjalizującą się w budowie wysokiej jakości mieszkań i apartamentów. Deweloper działający od wielu lat na rynku ogólnopolskim, przywiązujący wagę do jakości.

budynekico
smutnyicon

2. Problem

Przeprowadzona kampania AdWords nie przyniosła zakładanych rezultatów, tj. procent konwersji w porównaniu do pozyskanego ruchu okazał się wysoce niezadowalający.

Koszt pozyskania jednego leada (czyli pozostawienia przez użytkownika danych kontaktowych) przewyższał pułap kosztów przyjęty dla kampanii. Co gorsza, był wyższy niż w przypadku innych działań marketingowych prowadzonych przez klienta.

3. Cel

cel-icon
smallicon

Celem pośrednim było zachęcenie jak największej liczby osób do odwiedzenia strony klienta. Ponadto, efekt ten miał być osiągnięty przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztu pojedynczego kliknięcia w reklamę.

contactico

Celem nadrzędnym było pozyskanie jak największej liczby konwersji (rozumianych jako pozyskanie danych kontaktowych klientów potencjalnie zainteresowanych zakupem mieszkania w Warszawie, Poznaniu oraz Wrocławiu). Wyszukiwarka google.pl oraz Sieć Reklamowa Google stanowiły główne źródła pozyskania „kliknięć”.

team

Nasz zespół przeprowadził szczegółową analizę dotychczasowej kampanii oraz parametrów jakościowych witryny.

stats

Opierając się na uzyskach wynikach, uznaliśmy, że będziemy w stanie zagwarantować oszczędność na poziomie od 30% do 60% w przeciągu pierwszych trzech miesięcy

4. Co zrobiliśmy?

Starając się jak najefektywniej wykorzystać dostępny budżet, utworzyliśmy 20 kampanii dostosowanych do sieci wyszukiwania (google.pl) oraz grupy odbiorców. Odbiorcy ci zostali dobrani według następujących kryteriów stosowanych w sieci reklamowej Google:

Wiek i płeć

Zainteresowania

Tematy witryn

Słowa kluczowe

Darmowy Audyt Kampanii

Narzędziem wspomagającym zwiększenie konwersji był remarketing.

Tematem przewodnim przyjętych kryteriów były nieruchomości i dziedziny powiązane (kredyty mieszkaniowe, zdolność kredytowa, inwestycje, wykaz nieruchomości).

Darmowy audyt kampanii

Sprawdź o ile możemy obniżyć koszt kliknięcia Twojej kampanii!

Wypełnij prosty formularz

W ciągu wskazanych powyżej czterech miesięcy podjęte zostały następujące działania mające na celu obniżenie kosztów:

  • Dobór słów kluczowych przy wykorzystaniu narzędzia Planowania słów kluczowych
  • Stworzenie 10 tekstów reklam mających na celu wyłonienie 3 najskuteczniejszych przekazów
  • Wyodrębnienie i usunięcie słów kluczowych powodujących tylko wyświetlenie reklamy (ale nie powodujących dalszej aktywności internauty)
  • Wyodrębnienie i usunięcie słów kluczowych powodujących kliknięcie, ale nie przynoszących konwersji
  • Manipulacja maksymalnym kosztem kliknięcia słów kluczowych. Celem tego było wygenerowanie największej liczby kliknięć przy słowach przynoszących najlepsze rezultaty.
  • Włączenie do kampanii narzędzia remarketingu oraz sieci reklamowej Google

5. Efekty

[sociallocker id=”2157″]

MiesiąˆcCzerwiec 2013Lipiec 2013Sierpień 2013Wrzesień 2013Październik 2013
Ilość konwersji125195296397463
Budżet14 000 zł14 000 zł14 000 zł14 000 zł14 000 zł
Rzeczywisty śr. CPC2,752,071,571,070,8
Zmiana CPC--17,20%-42,90%-61%-70%
Zmiana konwersji-64%236%317%370%

[/sociallocker]

6. Podsumowanie

Cel nadrzędny został osiągnięty bez najmniejszego problemu. Co więcej, dzięki:

odpowiedniemu doborowi słów kluczowych,

skonstruowaniu landing pagów dla odbiorców reklamy AdWords,

Ilość konwersji została zwiększona o 370% w ciągu czterech miesięcy i to bez potrzeby zwiększania budżetu!

Nasz specjalista posiada certyfikat:

Wybrane opinie Klientów:

SEOWAY wykazało się wyjątkową skutecznością w przypadku zleconych działań optymalizacyjnych. Jesteśmy bardzo zaskoczeni, nie spodziewaliśmy się takich wyników tym bardziej, że do tej pory kampaniami również zajmowała się agencja marketingowa. Brawo!
Krzysztof Bienkowski - robotyispolka.pl,

Wybrani Klienci