Case Study zastosowanie WPSEO przy startupach.

SEOWAY

Jak wygenerować większy ruch na stronie i poprawić skuteczność pozycjonowania? WPSEO Case Study.

Nawet najbardziej atrakcyjny i funkcjonalny serwis internetowy nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeśli nie wzbudzi zainteresowania użytkowników. Podstawą dobrej strategii – zarówno w kontekście generowania większego ruchu, jak i osiągania znacznie wyższych pozycji w wyszukiwarce Google – jest zbudowanie sporego zaplecza. Wartościowe strony zapleczowe są niezwykle skutecznym narzędziem, które pozwoli na zwiększenie oglądalności oraz ugruntowanie pozycji witryny dla poszczególnych słów kluczowych. W połączeniu z możliwościami, jakie daje WPSEO (jeśli chodzi o stawianie profesjonalnego zaplecza), część prac można zautomatyzować i przyspieszyć. A poniższe Case Study jest tego doskonałym przykładem.

Z uwagi na podpisaną umowę o poufności, nie możemy podać zarówno nazwy firmy, jak i domeny. Niemniej jednak prezentowane Case Study dotyczy działań, które przeprowadzaliśmy na stronie klienta.

Zanim przystąpiliśmy do właściwych działań zgodnych ze strategią dotarcia do grupy docelowej na polskim rynku, podjęliśmy pracę nad stworzeniem profesjonalnego, w pełni funkcjonalnego i zoptymalizowanego pod względem SEO serwisu www. Portal umożliwia rezerwację online usług związanych z pielęgnacją i urodą oraz pozwala na porównanie ofert fryzjerów czy kosmetyczek w wybranej okolicy. Niezwykle intuicyjny dla każdego użytkownika, ułatwia i znacznie upraszcza umawianie się na wizyty w salonach na terenie całego kraju.

Mając świadomość siły profesjonalnego zaplecza, wykorzystywanego również jako dodatkowe działania PR w Internecie, stworzyliśmy sieć merytorycznych stron – poradników, co miało pomóc w zaprezentowaniu klienta w roli eksperta w tej dziedzinie. Ponadto celem stworzenia sieci poradników miało być wygenerowanie leadów dla firm ogłaszających się w portalu oraz przekazanie „link juice” (mocy) innym podstronom serwisu.

Jak konfigurowaliśmy WPSEO, aby zaplecze było bezpieczne i wartościowe dla domeny klienta?

Właściwa konfiguracja domen ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i wartościowość stron zapleczowych. Duża liczba linków wychodzących z tego samego IP nie wygląda naturalnie, dlatego natychmiast budzi podejrzenie Google. Korzystając z możliwość WPSEO, zadbaliśmy o pełną dywersyfikację domen, ponieważ narzędzie to pozwala uzyskać nawet:

  • +900 różnych adresów IP,
  • +160 klas C adresów IP,
  • 16 geolokalizacji,
  • różne Data Center,
  • 16 RÓŻNYCH systemów autonomicznych.

Na potrzeby klienta stworzyliśmy 100 różnych stron zapleczowych, dzięki którym mieliśmy wygenerować większy ruch w serwisie. By w oczach Google żadna z witryn nie wyglądała podejrzanie, wszystkie domeny:

  • pochodziły z różnych źródeł -w grupie znalazły się domeny nowe, jak i przechwycone,
  • były rejestrowane w różnych terminach – przy zachowaniu nieregularnych odstępów czasowych,
  • posiadały nazwy nawiązujące do branży klienta, jednak bez EMD,
  • zostały zarejestrowane na zróżnicowane dane WHOIS,
  • posiadały indywidualne DNS,
  • należały do różnych klas C.

Kilka przykładowych stron zapleczowych, zrobionych na potrzeby case study.

Ponadto w przypadku każdej domeny zablokowaliśmy roboty szpiegujące (MajesticSEO, OpenSiteExplorel, Afrehs), co również było możliwe z poziomu panelu WPSEO.

WPSEO – już zresztą kolejny raz spowodowało, że nasza rola przy konfigurowaniu zaplecza ograniczała się właściwie do dodania listy domen oraz określenia, z jakich krajów mają pochodzić losowo przypisywane adresy IP.

Potem nadszedł czas na instalowanie skryptów, co również – dzięki WPSEO ograniczało się wyłącznie do kilku kliknięć. Każda strona zapleczowa otrzymała unikalny szablon, z kolorystyką i motywami typowymi dla branży, co z pewnością nadało profesjonalnego charakteru witrynom.

Zadbaliśmy również o to, by każda strona zapleczowa posiadała własny profil w social media (Facebook, Twitter, G+, Instagram, Pinterest). Dzięki temu witryny podniosły swoją wartość zarówno w oczach użytkowników, jak i Google.

Jaka była nasza strategia?

Naszym celem było stworzenie sieci odpowiednio zoptymalizowanych blogów, które będą nawiązywały do kategorii w serwisie www klienta.

Prace nad contentem

Ponieważ podstawą takich stron zapleczowych jest przede wszystkim odpowiednia treść, zadbaliśmy o jakość publikowanych artykułów.

Wykorzystując możliwość WPSEO, teksty zamawialiśmy bezpośrednio przez panel oraz korzystaliśmy z artykułów przygotowywanych przez dział marketingu klienta. Wszystkie teksty do blogów były dodawane z jednego miejsca – przez panel WPSEO, co znacznie uprościło i przyspieszyło wypełnianie treścią stron zapleczowych.

W treściach uwzględnione zostały zasady content marketingu – artykuły nie były blokami tekstu, ale posiadały wypunktowania, śródtytuły, wyróżnienia. Słowem, były sformatowane “pod użytkownika”. Mając również świadomość tego, że różnorodność contentu ma ogromne znaczenie, nie ograniczaliśmy się wyłącznie do artykułów. Każdy post został wzbogacony albo grafiką, albo materiałem wideo.

Linkowanie

Bez odpowiedniej strategii linkowania nie ma mowy o wygenerowaniu zwiększonego ruchu na stronie i ugruntowanie pozycji w wynikach wyszukiwania. Nasza strategia w tym zakresie uwzględniała:

  • linkowanie do wybranej podstrony w portalu tematycznie powiązanej z konkretnym blogiem,
  • linkowanie do odpowiednich tematycznie artykułów wewnątrz bloga,
  • linkowanie do artykułów blogowych zamieszczanych w serwisie klienta,
  • podlinkowanie wpisów gościnnych na forach i blogach tematycznych – chodziło o poprawę „mocy” w oczach Google.

Zapleczem pozycjonowaliśmy także działania w ramach content marketingu, dzięki czemu wpisom udało się uzyskać wysokie pozycje w Google na konkretne frazy. W ten sposób wspomogliśmy działania tzw. SEO PR.

W linkowaniu postawiliśmy na pełne zróżnicowanie – wykorzystywaliśmy zarówno anchory brandowe nazw firm z wizytówek, jak również czyste URL, słowa kluczowe czy linki z obrazka ze znacznikiem ALT.

Ponadto zaplecze bylo linkowane z różnych profili, systemów blogowych, social media oraz katalogów.

Jakie działania on-site pomogły osiągnąć efekt?

Na osiągnięcie założonego celu – zwiększenia zainteresowania serwisem klienta oraz umocnienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania – wpływ mają również działania on-site.

My skoncentrowaliśmy się na tym, by serwis posiadał:

  • bardzo rozbudowane linkowanie wewnętrzne,
  • unikalne meta dane dla każdej podstrony,
  • rich snippets (dodatkowe informacje w wynikach wyszukiwania) w celu zwiększenia  CTR (współczynnika klikalności),
  • rozbudowane cenniki usług i unikalne opisy wizytówek klientów serwisu,
  • systematycznie aktualizowanego bloga, linkującego wewnątrz portalu.

W ramach działań on-site, w obrębie serwisu zastosowaliśmy odpowiednie przekierowania oraz adresy kanoniczne.

Jakie efekty udało się osiągnąć?

Działania bazujące na wartościowych stronach zapleczowych z wykorzystaniem WPSEO przyniosły bardzo zadowalające rezultaty. W ciągu kilku miesięcy udało się zbudować spore zainteresowanie serwisem klienta, generując znaczny ruch na stronie.

Search Metrics

seach metrics cs

 

Semrush

sem rush cs

 

Średnio ponad 1300 odwiedzin użytkowników dziennie

Ponadto strony zapleczowe generują dodatkowy ruch, który nie zależy od pozycji serwisu głównego, co jest pewnym rodzajem stabilizacji.

Cały ruch   Google Analytics

Od momentu zoptymalizowania strony, indeksacji w Google wszystkich stron zapleczowych, podlinkowania naszego zaplecza nastąpił gwałtowny wzrostu odwiedzin serwisu klienta.

W efekcie naszych działań – frazy, które konwertowały, a na których najbardziej zależało klientowi zaczęły pojawiać się w TOP10 wyników w Google.

Podsumowanie

Powyższe wykresy jednoznacznie wskazują, że wygenerowanie zwiększonego ruchu na stronie www możliwe jest poprzez stworzenie odpowiednio rozbudowanego zaplecza wraz z właściwą strategią linkowania. Nieocenionym narzędziem okazało się tutaj WPSEO, dzięki któremu nasze działania zostały usprawnione.

Chcesz pozyskać wartościowy ruch z wyszukiwarek na Twoją stronę? Zgłoś się do nas, by osiągać podobne efekty.

Wypełnij Formularz i przekonaj się sam!

Nazwa (wymagane)

Adres email (wymagane)

URL Twojej strony

Zapraszamy do darmowych testów naszego produktu WPSEO.

WPSEO

 

7 Comments. Leave new

Mariusz Labudda
14/05/2014 06:56

Zastanawia mnie koszt artykułów. Oraz skąd są domeny. Czy to także jest po stronie WPSEO ?

Odpowiedz
Dariusz Jurek
14/05/2014 08:02

Domeny można zakupić samemu, ew zlecić to SEOWAY:

Domeny powinno sie brać z:

-giełd domen
-kupić nowe
-odkupić od innych użytkowników

Ważne jest to także, aby były rejestrowane w rożnym czasie i u rożnych dostawców.

Koszt artykułów jest zależny od jego jakości i specyfikacji. Zaczyna sie od 5 zł netto, w WPSEO wdrażana jest opcja zamawiania przez panel.

Odpowiedz

Domeny oraz artykuły można również u nas zamówić

Odpowiedz
Lean RISE
29/07/2014 15:30

Witam, mnie również interesują 2 pytania:
– jaki to jest mniej więcej koszt – jeżeli chciałby te same działania przeprowadzić z WP SEO, które wymienione w artykule – pi razy drzwi 1,5,8,10k ? miesięcznie ? (domeny+wp seo+mniej wiecej podobna ilość artykułów)
– czy można u was zamówić teksty angielskojęzyczne ?

Odpowiedz
Łukasz Chempiński
30/07/2014 12:39

Kwoty zależą od przyjętej strategii, najlepiej gdyby Pan podesłał na kontakt@seoway.pl swój nr telefonu to zadzwonimy i porozmawiamy o wszystkim, wtedy też będziemy mogli przygotować ofertę z cenami.

Odpowiedz
Łukasz Krzymiński
14/05/2014 12:58

W tekście zostało wspomniane, ale czy zaplecze generowało ruch na stronie (jeśli tak, jaki był udział)? w ogóle celem był też ruch z zaplecza, czy tylko zwiększenie ruchu z organicznego?

Odpowiedz

@luk_krzywy:disqus oczywiście, że generuje – wspomniane zostało to w tekście ale nie to było celem tego zaplecza. Typowe zaplecze pod ruch /leady opisaliśmy w innym case study: zapraszam – http://seoway.pl/case-study-zastosowanie-wpseo-przy-domenach-po-filtrach/

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *