Jak generować leady, gdy na stronę www został nałożony filtr? Case Study

SEOWAY

case-filtr

Jak generować leady, gdy na stronę www został nałożony filtr? Case Study

Kondycja głównego serwisu www oraz jego pozycja w wynikach wyszukiwania odgrywa kluczową rolę w generowaniu dużego ruchu z wyszukiwarek i przekłada się na (mniej lub bardziej wysoką) konwersję. Jednak nieumiejętne pozycjonowanie, niezgodne z zasadami Google, może nieść ze sobą przykre konsekwencje. Zwykle jest to nałożenie filtra (ręcznego albo automatycznego), co skutkuje drastycznym spadkiem ruchu generowanego z wyszukiwarki. W najgorszym wypadku jest to ban, w wyniku którego strona staje się po prostu niewidoczna, bo wypada z indeksu Google. Teoretycznie wydawać by się mogło, że to już „koniec świata”, że firma jest skazana na porażkę. W praktyce okazuje się jednak, że kondycja głównej witryny jest ważna, ale nie najważniejsza. Poniższe case study ma być tego dowodem – istnieją rozwiązania, dzięki którym można – niezależnie od stanu głównego serwisu – doprowadzić do generowania leadów. A to wszystko z wykorzystaniem WPSEO – narzędzia do budowy stron zapleczowych i stron satelit. smutna mordka   Zgłosił się do nas klient – cukiernia z Warszawy, którego strona internetowa – po wprowadzonych przez właściciela zmianach i profilu linków będących efektem działania jednej z agencji SEO, nie prezentowała zbyt dobrej kondycji. Na witrynę, która miała generować ruch z wyszukiwarki oraz zbierać zamówienia na wyroby cukiernicze, został nałożony ręczny filtr. Spadek strony o kilkadziesiąt pozycji spowodował spore straty – wyraźnie zmniejszyła się liczba odwiedzin serwisu oraz spadła liczba zamówień dokonywanych online.

logo camartgo

I chociaż strona pozbyła się już filtra ręcznego, poprawa jej kondycji była dość utrudniona. Spowodowane było to przede wszystkim ograniczeniami technologicznymi – sklep oparty jest na skrypcie Magento sprzed 5 lat, więc poprawna optymalizacja kodu, rozwijanie treści (np. poprzez prowadzenie bloga/aktualność ) oraz wszystkie inne działania będące obecnie standardem w SEO zupełnie nie wchodziła w grę. I właśnie na tym polegało wyzwanie – trzeba było zrobić coś, by mimo takiej sobie kondycji strony, udało się m.in. zbierać zamówienia na produkty cukiernicze. 6_7 Pierwszym rozwiązaniem, które przychodzi do głowy jest oczywiście postawienie zupełnie nowego sklepu albo kompletna modernizacja istniejącego. Ale i taki wariant nie wchodził w grę – z uwagi na ograniczenia finansowe klienta, a wiadomo że to wszystko sporo kosztuje. Jest to już taki standard na rynku, że klienci nie chcą zmieniać stron, bo ich na to nie stać, ale chcą mieć wysokie pozycji w Google, przekładające się na zwiększonych ruch i konwersję. 2_20 Jak stworzyliśmy landing page za pomocą WPSEO?

Podjęliśmy z klientem decyzję, że najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie 10 landing page (stron satelit), które lokalnie będą zbierać leady na wyroby cukiernicze. Dodatkowym czynnikiem, który przemawiał za takim wariantem była możliwość umieszczania tematycznych wpisów poprzez blog. Ponieważ cukiernia klienta działa lokalnie, także i strony musiały mieć lokalny charakter. Uwzględniliśmy to nie tylko w wyglądzie witryn czy treściach, ale przede wszystkim w domenach. Zgodnie z życzeniem klienta, na każdej stronie – satelicie zainstalowaliśmy system analityczny, dzięki któremu można mierzyć statystyki oraz analizować ich wyniki. Przykładowe strony satelity dla lokalnego biznesu to:

( domeny zostały przygotowane na potrzeby prezentacji, prosimy o nie zgłaszanie jest do disavow i spam raportu 😉 )

Dzięki WPSEO, postawienie tych 10 stron zajęło dosłownie chwilę. Każda otrzymała ładną skórkę – na miarę profesjonalnej firmowej witryny internetowej, tematycznie dopasowanej do specyfiki działalności albo całkowicie neutralnej. Każda strona satelita – jak to wynika z założenia takich witryn – była bliźniaczo podobna do strony firmowej. Na wszystkich pojawiło się 5 statycznych stron oraz 2-3 kolumny:

  • aktualności – z kilkoma newsami na temat cukierni i branży cukierniczej,
  • strona główna – z ogólnymi informacjami o firmie i ofercie,
  • oferta – z krótkimi informacjami na temat asortymentu cukierni,
  • galeria – uwzględniająca 8 kategorii tortów (np. torty weselne, torty urodzinowe, torty dla dzieci, itp), w każdej znalazło się po 5 grafik,
  • kontakt – razem z mapką i formularzem kontaktowym,
  • blog – tutaj trafiały posty automatycznie dodawane z panelu WPSEO.

Wraz z klientem zaplanowaliśmy całą serię publikacji artykułów na blogu oraz w zakładce aktualności. Wszystkie wpisy zawierały słowa kluczowe, które były aktualnie wyszukiwane  (także frazy z długiego ogona), a które były zgodne z tematyką stron. W efekcie udało się zwiększyć ruch na stronach – satelitach. Ważnym elementem każdego landing page był blog. Dzięki temu że wszystkie wpisy posiadały nie tylko tekst, ale również elementy multimedialne (video, grafiki), tabelki, statystyki, itp., doskonale odzwierciedlały ideę content marketingu. Z założenia posty miały mieć charakter poradnikowy, ponieważ takich treści najczęściej poszukują użytkownicy, a to z kolei jest dobrze widziane przez Google.

Przykładowe tytuły tekstów na blogi:

  • Ranking warszawskich cukierni
  • Lodowa stolica, czyli gdzie na lody w Warszawie
  • Czy istnieją jeszcze tradycyjne warszawskie cukiernie?
  • Gdzie w Warszawie zamówić dobry tort dla dziecka?
  • 5 najlepszych tortów na wesele.

Dodatkowo każda strona posiadała swoje profile w najpopularniejszych serwisach społecznościowych: FB, Twitter i G+.

Jakie efekty udało się osiągnąć?

Okazało się, że koncepcja stworzenia landing page jest trafiona. Strony satelity zaczęły odnotowywać spory ruch na stronie oraz zaczęły generować leady (zamówienia na ciasta / torty poprzez formularz kontaktowy). sem storm camargo

 

Dodatkowo wspomogły kondycję strony firmowej poprzez zwiększoną liczbę przekierowań.

 

adeca32f_o

 

Dzięki temu cukiernia zbiera klientów nie tylko poprzez serwis główny, ale również poprzez landingi.

analv2

 

Podsumowanie

Powyższy case study potwierdza fakt, że kiepska kondycja strony firmowej wcale nie jest sytuacją bez wyjścia i sprzedażową katastrofą. Przykład warszawskiej cukierni to dowód na to, że ze skutków nałożenia filtra (zarówno ręcznego, jak i automatycznego po zmianach w algorytmie Google) można wybrnąć. I to bez konieczności „ładowania” pieniędzy w kampanię AdWords.

Stworzenie stron satelit (może ich być nawet kilkadziesiąt) i wypełnienie ich wartościową treścią dzięki WPSEO jest świetną alternatywą dla tych osób, których nie stać na założenie nowego sklepu / strony lub które nie mogą pozwolić sobie na zmianę domeny (bo adres www pojawia się na wszystkich materiałach reklamowych). Co jeszcze ważne, wykorzystanie tutaj WPSEO powoduje, że teraz właściwie każdy – nawet przysłowiowa „pani Krysia z recepcji” w firmie może z łatwością zarządzać wszystkimi stronami poprzez jeden panel intuicyjny w obsłudze, wprowadzając nowe treści i dokonując dowolnych modyfikacji.

Wykorzystanie stron satelit to także forma obrony przed ewentualnymi karami Google. Nawet jeśli na jedną z nich zostanie nałożony filtr albo nawet zostanie usunięta z indeksu, masz do dyspozycji jeszcze kilkanaście innych lub na jej miejsce możesz stworzyć kolejną. I co najważniejsze – nie będzie to miało wpływu na kondycję serwisu głównego.

Twoja domena walczy z nałożonym filtrem, a Ty nie chcesz odczuwać finansowych skutków tej kary? Zawiodłeś się na poprzedniej firmie SEO, która właściwie nie zrobiła nic, by uniknąć kar nakładanych przez Google? Już teraz skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić, by wyciągnąć Twoją stronę z problemów.

Zapraszamy do darmowych testów naszego produktu WPSEO.

300x250

Masz pytania? Chętnie odpowiemy! Wypełnij prosty formularz, a nasz przedstawiciel skontaktuje się w ciągu 24h!

Nazwa (wymagane)

Adres email (wymagane)

URL Twojej strony

 

No comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *